Zajęcia dla dzieci z zespołem Aspergera – dlaczego warto z nich skorzystać?

Zespół Aspergera to jedno z najczęściej spotykanych zaburzeń, mieszczących się w spektrum autyzmu. Schorzenie to jest o tyle poważne, że wielu Polaków wciąż ma problemy z jego zrozumieniem. Rodzice bardzo często posyłają więc swoje pociechy do szkół, podczas gdy same dzieci czują się przytłoczone, osamotnione i niezdolne do nawiązania komunikacji z rówieśnikami. Powodem jest tu przede wszystkim inne postrzeganie świata, wiążące się właśnie z autyzmem. Z tego też powodu, coraz większym zainteresowaniem cieszą się grupy dla dzieci z zespołem Aspergera w Żoliborzu i innych regionach dużych, polskich miast. Oto, dlaczego naprawdę warto rozważyć wysłanie dziecka na takie specjalistyczne zajęcia.

 

Rozwój pod okiem specjalistów

 

Zajęcia w grupach, organizowane przez profesjonalne centra rozwoju i terapii, są znakomitym sposobem na przystosowanie dzieci do prawidłowego funkcjonowania w otaczającym je świecie. Z tego też powodu, po otrzymaniu diagnozy od lekarza, potwierdzającej zespół Aspergera, warto pomyśleć nad zapewnieniem naszej pociesze możliwość prostszej integracji z rówieśnikami. Wiele placówek organizuje bowiem zajęcia dla różnych grup wiekowych, z udziałem doświadczonych terapeutów, psychologów oraz logopedów. Specjaliści, współpracujący z centrami rozwoju, dostosowują swój sposób nauczania w sposób indywidualny, nie zniechęcając tym samym dziecka do brania udziału w ćwiczeniach i zabawach.

 

Dobór ćwiczeń

 

Specjalistyczne centra rozwoju, jak chociażby ASYSTA, organizujące grupy dla dzieci z zespołem Aspergera z Żoliborza i pozostałych regionów Warszawy, oferują szeroki zakres ćwiczeń integracyjnych. Dzięki starannie dobranemu materiałowi, dziecko nauczy się nie tylko rozmawiać z innymi, ale też kontrolować się w obecności innych. Specjalistyczne terapie to także ćwiczenia, poprawiające zdolność poprawnej wymowy, ułatwiające poznawanie siebie oraz pozwalające na kontrolowanie odruchów motorycznych. Nie ma tu przy tym mowy o potencjalnym przytłoczeniu dziecka – zajęcia organizowane są bowiem w niewielkich grupach, o konkretnych przedziałach wiekowych.